مجله زیبایی, مراقبت و سلامتی

پوست روشن و بدون چروک داشته باشید

پوست روشن و بدون چروک داشته باشید

در این مقاله شش نکته برای به تاخیر انداختن بروز چین‌وچروک به شما پیشنهاد می‌کنیم. از تغییر سبک زندگی گرفته تا درمان‌های طبیعی. این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا بدون به خطر انداختن کیفیت زندگی‌تان، پوستی روشن‌تر داشته باشید.

 

1. ماساژ صورت

ماساژ صورت روش موثری برای حفظ تون ماهیچه‌های صورت است که به جلوگیری از افتادگی پوست و ایجاد چین‌وچروک کمک ‌می‌کند. در حین ماساژ صورت با نوک انگشتان خود حرکات دایره‌ای ملایمی روی پیشانی، گونه‌ها، فک، چانه و گردن انجام دهید. برای آبرسانی بیشتر پوست می‌توانید از روغن صورت یا مرطوب‌کننده حاوی مواد مفیدی مانند ویتامینE و شی‌باتر استفاده کنید.

 

2. تکنیک ماساژ صورت کوبیدو

کوبیدو یک تکنیک ماساژ ژاپنی باستانی است که به‌طور خاص برای صورت و گردن طراحی شده است و عناصر طب سنتی آسیایی مانند طب سوزنی و طب فشاری را با اصول ماساژ درمانی ترکیب می‌کند. ابزارهایی مانند سنگ‌های یشم یا غلتک‌های کوارتز، به‌منظور فعال کردن نقاط خاصی از صورت برای به تاخیر انداختن ایجاد چین‌وچروک در این روش موثر هستند.

 

3. استفاده دائمی از ضدآفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 برای محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراءبنفش و جلوگیری از چین‌وچروک‌های زودرس ضروری است. استفاده هر روز از کرم ضدآفتاب و تمدید آن هر دو ساعت یکبار ممکن است خسته‌کننده باشد، اما برای محافظت در برابر چین‌وچروک ضروری است. سرمایه‌گذاری روی کرم ضدآفتابی که در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت خوبی می‌دهد، سلامت پوست شما را تضمین می‌کند.

 

4. دوش معجزه‌آسا با تناوب آب سرد و گرم

دوش معجزه‌آسا روشی موثر برای از بین بردن چین‌وچروک است که شامل تغییر دمای آب سرد و گرم هنگام شستن صورت می‌شود. این تکنیک گردش خون پوست را تحریک کرده، منافذ را می‌بندد و در عین‌حال جوانی پوست را حفظ می‌کند.

برای انجام درست اینکار، باید 3 دقیقه با آب گرم شروع کنید و سپس 30 ثانیه آب سرد را سه بار تکرار کنید. جایگزین‌های دیگری مانند ترکیب بخار در یک کاسه و قرار دادن یک مکعب یخ روی صورت برای حداکثر اثربخشی وجود دارد!

 

5. لایه‌برداری و پاکسازی عمیق

لایه‌برداری منظم به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. سلول‌های مرده پوست می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند. پاکسازی عمیق به خلاص شدن از شر چربی اضافی هم کمک می‌کند. در صورتی که چربی اضافی کنترل نشود می‌تواند به پیری زودرس پوست کمک کند.

برای لایه‌برداری موثر پوست، دو بار در هفته از یک اسکراب فیزیکی یا لایه‌بردار شیمیایی (اسیدهای ملایم) استفاده کنید، سپس دو بار در روز با استفاده از یک پاک‌کننده مناسب با نوع پوست خود، آن را پاکسازی عمیق کنید.

 

6. خوردن غذاهای غنی از کلاژن و آنتی‌اکسیدان

خوردن غذاهای غنی از کلاژن مانند ماهی، سبزیجات برگ‌سبز، آجیل و لوبیا می‌تواند با افزایش سطح کلاژن به جوان ماندن پوست کمک کند. علاوه‌براین، خوردن غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیباتی که به‌طور طبیعی در برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند زغال‌اخته، پرتقال و کلم بروکلی یافت می‌شود، می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد مرتبط با پیری زودرس مانند چین‌وچروک و لک، خطوط ریز روی صورت و بدن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *