مجله زیبایی, مراقبت و سلامتی

با فواید اسکراب پوست آشنا شوید!

با فواید اسکراب پوست آشنا شوید!

شاید احساس کنید که پوست صورت شما به نوعی مات و کدر شده است و نیاز به طروات و تمیزی دارد. آیا تاکنون به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توانید پوست صورت خود را از لایه‌های زائد و سلول‌های مرده پاکسازی کنید؟

ممکن است احساس کنید پوستتان کمی کدر است و نیاز به طراوت و پاکسازی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید پوست صورت خود را از لایه های اضافی و سلول های مرده پاک کنید؟ یکی از بهترین راه ها برای بازگرداندن شفافیت به پوست استفاده از لایه بردار برای پاکسازی و مرطوب کردن آن است.

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که لایه بردار چیست؟ خوب است بدانید این محصول با از بین بردن سلول های مرده پوست به رفع تیرگی و آلودگی ها کمک می کند. در این مقاله توضیح می دهیم که اسکراب صورت چیست. و اینکه چه فوایدی برای پوست دارد، روش های لایه برداری پوست را نیز بررسی می کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اسکراب چیست؟

در ابتدای مقاله به طور خلاصه توضیح دادیم که اسکراب چیست. خوب است بدانید که این روش به معنای تمیز، تمیز، مقیاس، آسیاب و معانی مشابه است. در واقع یکی از روش های اسکراب پوست است. سلول های مرده را از بین می برد، منافذ پوست را باز می کند و از ایجاد آکنه زیر پوستی جلوگیری می کند. در گذشته از مواد ساینده برای لایه برداری پوست صورت و بدن استفاده می شد. به عنوان مثال، بومیان آمریکا از ذرت خشک استفاده می کردند.

امروزه در تولید محصولات لایه بردار از دانه های سیلیکونی کوچک یا عناصر گیاهی خرد شده که ساختار خشن دارند استفاده می شود. در بیشتر موارد از فرمولاسیون طبیعی با مواد ارگانیک و بی ضرر تشکیل شده و ناخالصی ها را از پوست پاک می کنند.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

کاربردهای اسکراب

کاربردهای لایه بردار چیست؟ لایه برداری گام مهمی در مراقبت از پوست و حفظ زیبایی آن است. در واقع اثرات مثبتی بر سلامت و زیبایی پوست دارد و برای پاکسازی منافذ پوست، رفع جوش های سر سیاه، رفع لکه های تیره روی بدن، تقویت پوست، بهبود جذب مواد مرطوب کننده پوست و بهبود جریان خون کاربرد دارد.

اما توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند روزاسه، پسوریازیس، اگزما و افرادی که مشکل جوش های چرکی و التهابی در سطح بزرگ دارند یا وجود زگیل یا تبخال در صورت دارند، خودسرانه از اسکراب و اسکراب استفاده نکنند. حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

انواع اسکراب های پوستی

لایه بردارها بسته به ترکیبات موجود در آنها و ویژگی های پوست متفاوت است. در ادامه به بررسی انواع این محصول می پردازیم.

اسکراب شرکتی

لازم به ذکر است که اسکراب ها به دو صورت فیزیکی و شیمیایی تولید و عرضه می شوند. لایه‌بردارهای فیزیکی از دانه‌ها یا گرانول‌های خرد شده مختلف ساخته می‌شوند که با ماساژ روی پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برند و پوست را شاداب و نرم می‌کنند. به طور کلی برای تهیه این محصولات از دانه هایی مانند قهوه، شکر، نمک، دانه های میوه و … استفاده می شود.

اما در تولید لایه بردارهای شیمیایی از مواد شیمیایی مانند اسیدها، آنزیم ها و افزودنی های شیمیایی برای تنظیم PH و حذف سلول های مرده استفاده می شود. این محصولات به عنوان لایه بردار پوست عمل می کنند و به بازسازی سلول های پوست کمک می کنند.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

اسکراب خانگی

این محصولات از مواد طبیعی مانند عسل، آووکادو، آلوئه ورا، گلاب

وز، شکر، ماست، لیمو ترش، دارچین و عصاره های گیاهی تهیه شده و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کننده برای پاکسازی و لطافت پوست هستند.

انواع اسکراب های پوست از نظر کاربرد شامل اسکراب های صورت و بدن می باشد. اسکراب صورت فقط مخصوص پوست صورت است و برای پاکسازی آکنه های زیر پوستی، لک ها و تیرگی پوست استفاده می شود. اسکراب های ضد آکنه حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک و عصاره های گیاهی خاص هستند که به کنترل آکنه، تمیز کردن منافذ پوست و کاهش التهاب پوست کمک می کنند. علاوه بر این، به عنوان اسکراب لب، می توانید از ترکیبات خانگی مانند روغن زیتون و شکر یا عصاره نعناع و وانیل استفاده کنید.

هنگام توضیح اینکه اسکراب بدن چیست، باید بدانید که این محصولات مخصوص بدن، دست ها و پاها هستند و غیر از صورت در نواحی دیگری نیز استفاده می شوند. برخی از این محصولات برای طراوت پوست و روشن و سفید کردن قسمت های تیره بدن مانند ناحیه تناسلی، زانو، آرنج و غیره استفاده می شوند.

نحوه استفاده از اسکراب بدن همچنین با استفاده از دانه های ریز یا دانه های ریز در ترکیبات خود به پوست کمک می کند تا سلول های پیر و مرده را از بین برده و پوست را لایه برداری کند. این باعث می شود سطح پوست تمیز و آماده جایگزینی با سلول های جوان تر و شاداب تر شود.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

روش صحیح لایه برداری پوست با اسکراب

ملاقات روش لایه برداری صورت باعث افزایش اثربخشی این روش زیبایی و درمانی می شود که شناخت انواع پوست مهم ترین قسمت آن است. به عنوان مثال برای پوست های خشک توصیه می شود اسکراب هایی را انتخاب کنید که پایه کرمی داشته باشند که پوست را از داخل آبرسانی کرده و سلول های مرده را از بین ببرد. مثلا برای پوست های چرب اسکراب هایی با ترکیب قهوه، عسل و جو مناسب است که به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند. بسته به نوع پوست خود می توانید هفته ای یک یا دو بار از این محصول استفاده کنید.

برای اکثر افرادی که از اسکراب استفاده می کنند، دانستن بهترین زمان استفاده از آن مهم است. حمام کردن معمولا زمان مناسبی برای این کار است و باید روی پوست تمیز انجام شود. اگر تصمیم دارید در زمان دیگری لایه برداری کنید، ابتدا صورت خود را با آب گرم خیس کنید و سپس از اسکراب استفاده کنید.

چگونه صورت خود را مالش دهید به این ترتیب محصول لایه بردار صورت باید به آرامی و به صورت دایره ای روی پوست تمیز مالیده شود و پس از گذشت زمان مناسب پوست را با آب گرم شستشو داده و خشک کنید. پس از آن می توانید از ماسک صورت استفاده کنید. از این محصول برای دور چشم استفاده نکنید. زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس و نازک است.

بهتر است به طور مرتب از اسکراب های صورت استفاده کنید، زیرا این عمل باعث احیا و شادابی پوست می شود و بافت آن را صاف و یکدست می کند. همچنین باعث جذب بهتر مواد مغذی و کرم ها می شود و به کاهش چین و چروک و بهبود کیفیت پوست کمک می کند.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

مزایای اسکراب برای پوست

آیا می خواهید با خواندن این مقاله از فواید اسکراب ها مطلع شوید؟ ادامه متن را بخوانید.

تمیزی و بهبود بافت پوست

اسکراب در واقع به لایه برداری پوست سلول های مرده کمک می کند. شما به راحتی می توانید با استفاده از موادی مانند شکر و قهوه یک محصول قوی و طبیعی تهیه کنید که به عمق پوست نفوذ کرده و آن را خنک و با طراوت می کند. توصیه می شود این روش را هر 3-4 روز یکبار انجام دهید، به خصوص اگر پوست شما چرب است.

شفافیت و درخشش پوست

استفاده از اسکراب صورت به روشی واقعا شگفت انگیز پوست شما را شفاف و درخشان می کند. به عنوان یک روش خانگی، می توانید ترکیب برنج و شیر را امتحان کنید. برای این کار مقداری برنج را به مدت 2 ساعت در شیر خیس کنید و سپس به آرامی روی صورت خود بمالید و پوست خود را ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. همچنین برای صافی پوست صورت می توانید یک فنجان بادام زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و خامه مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید و پس از چند دقیقه ماساژ دهید. نرمی و لطافت به دست آمده پس از استفاده از این لایه بردار واقعا شگفت آور است.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

رفع جای جوش

اسکراب صورت علائم آکنه را در کوتاه ترین زمان از بین می برد. کافی است 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری آب را مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به مدت چند دقیقه روی نقاط مورد نظر ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

ممانعت از رشد موهای زیرپوستی

با استفاده از اسکراب می توان تا حدودی از رشد مو در پوست صورت و بدن جلوگیری کرد. برای تهیه یک نوع اسکراب موثر کافی است دو عدد لیمو، یک فنجان شکر و کمی آب را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را می توانید دو تا سه روز پس از اصلاح صورت و بدن خود استفاده کنید.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

معایب اسکراب پوست

اکنون که فواید استفاده از اسکراب های پوستی را می دانید، وقت آن است که با مضرات استفاده از این محصول آشنا شوید. استفاده از این محصولات علاوه بر فوایدی که دارد در برخی موارد باعث تحریک و آسیب به پوست می شود. به خصوص در افرادی که پوست حساسی دارند. علاوه بر این، گاهی اوقات می تواند برخی از بیماری های پوستی مانند آکنه شدید، التهاب یا اگزما را تشدید کند.

در برخی موارد، ذرات له شده اسکراب با استفاده مداوم و زیاد و یا ماساژ پرفشار باعث تحریک پوست شده و باعث خشکی و آسیب به لایه های محافظ طبیعی پوست می شود. این امر به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند مشکل ساز است. علاوه بر این، این افراد ممکن است واکنش آلرژیک به مواد موجود در لایه بردار داشته باشند و باعث تحریک و التهاب بیش از حد پوست شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این محصولات را نمی توان در نواحی حساس مانند اطراف چشم، لب ها و سایر نواحی حساس پوست استفاده کرد. زیرا به احتمال زیاد باعث تحریک و آسیب به این نواحی می شود.

فواید اسکراب پوست چیست؟/این روش جوانسازی ارزان را امتحان کنید

جمع‌بندی

در این مقاله توضیح می دهیم که لایه بردار چیست و در مورد کاربرد، انواع، مزایا و معایب آن صحبت می کنیم. لازم به ذکر است که باید با توجه به نوع پوست خود از این محصول استفاده کنید و محصولی مناسب در این زمینه انتخاب کنید. همچنین استفاده صحیح و مناسب با توجه به توصیه ها و تحمل پوست از مشکلات و آسیب های پوستی جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *