مجله زیبایی, مراقبت و سلامتی

صاف کننده های مو سرطان زا هستند

صاف کننده های مو سرطان زا هستند

یک مطالعه سازمان بهداشت آمریکا نشان می‌دهد مواد شیمیایی در محصولات صاف کننده مو ریسک ابتلا به سرطان رحم در زنان را افزایش می‌دهد.

براساس یک مطالعه موسسه ملی بهداشت آمریکا مواد شیمیایی در محصولات صاف کننده مو خطر ابتلا به سرطان رحم و پستان در زنان را افزایش می‌دهد و در این میان زنان سیاه پوست با بیشترین احتمال آسیب مواجه هستند.

سازمان غذا و دارو آمریکا  یک دستورالعمل پیشنهادی ارائه داده که می‌تواند استفاده از برخی مواد شیمیایی در صاف کننده های مو را ممنوع کند.

سازمان غذا و دارو قانونی پیشنهاد کرده که استفاده از ماده شیمیایی فرمالدهید (فرمالدئید) یا آزاد کننده این ماده در محصولات صاف یا نرم کننده مو در این کشور را ممنوع می‌کنند.

به گفته سازمان غذا و دارو استفاده از چنین مواد شیمیایی در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان و مسائل طولانی مدت سلامت در پی دارد.

به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از این مواد در کوتاه مدت نیز منجر به مشکلات سلامتی مانند حساسیت و مشکلات تنفسی می‌شوند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی سرطان در سال 2019، استفاده از رنگ و صاف کننده‌های شیمیایی مو را با افزایش ریسک ابتلا به سرطان پستان در زنان آمریکایی مرتبط دانست.

موسسه ملی سلامت نیز با انتشار نتایج یک تحقیق در سال 2022 نشان داد که زنانی که بیشتر از مواد شیمیایی صاف کننده مو استفاده می‌کنند، با خطر بیشتر ابتلا به سرطان رحم مواجه هستند.

این مواد به زنان سیاه پوست ضربه می‌زند

نتایج این 2 تحقیق احتمال سرطان زا بودن مواد صاف کننده مو را تقویت کرد و نشان دادند که زنان سیاه پوست بیشتر از دیگر نژادها تحت تاثیر این مواد صاف کننده قرار دارند.

از طرفی فشارهای زیادی از سوی کنگره برای بررسی ارتباط بین صاف کننده های شیمیایی و سرطان وجود داشت.

برخی از نمایندگان کنگره در ماه مارس نامه‌ای به کمیسر سازمان غذا و دارو نوشتند و از او خواستند تا موضوع سرطان زا بودند مواد شیمیایی محصولات صاف کننده مو را بررسی کند.

در این نامه آمده است: “ما از سازمان غذا و دارو می‌خواهیم تا تهدیدات بالقوه سلامت ناشی از محصولات شیمیایی صاف کننده مو را بررسی کند. مصرف کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که محصولات آرایشی مورد استفاده آنها سلامت را تهدید نمی‌کند”.

“ایانا پرسلی” نماینده کنگره آمریکا پس از قانون جدید پیشنهادی سازمان غذا و دارو یک پیروزی برای سلامت عمومی خواند.

او این قانون را به نفع زنان سیاه پوستی خواند که به دلیل نژادپرستی سیستماتیک و احساست “ضد موهای سیاهان” در معرض استفاده بیشتر و خطر این محصولات قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *